support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999

Bloeij

Vernieuwend door vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en partnerschap centraal te stellen Terug naar overzicht
Testimonial

"“Xpert Suite is voor ons een fijne, toekomstgerichte applicatie.""

Nick van Broekhoven Bloeij, Coördinator mens, werk & gezondheid

Bloeij is een jonge en snelgroeiende arbodienst met een duidelijke missie: verzuimbegeleiding vernieuwen door vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en partnerschap centraal te stellen.
“We willen geen klassieke arbodienst zijn,” vertelt Nick van Broekhoven, Coördinator mens, werk & gezondheid bij Bloeij. “Onze klanten in zorg, onderwijs en overheid vragen niet om standaard verzuimbegeleiding, maar om een strategische partner die helpt mensen gezond, energiek en duurzaam inzetbaar te houden.”
Die moderne kijk op verzuim vraagt om software die meebeweegt met hun visie, iets wat hun vorige systeem niet meer kon bieden.
“We kregen steeds vaker te horen: er komt wel een update, maar dan gaat het om performance, niet om vernieuwing,” zegt Nick. Bloeij wilde meer uit het systeem halen en overstappen naar een partij die actief innoveert en meebeweegt met de markt. Na een marktconsultatie kwam Otherside at Work met Xpert Suite als beste match naar voren.
“We zagen het meteen: hier wordt doorontwikkeld. AI, duurzame inzetbaarheid, koppelingen … dit is de toekomst.”


De overstap naar Xpert Suite

Voor het implementatietraject koos Bloeij bewust voor een realistische doorlooptijd van vijf maanden: “Het kon ook in drie maanden, maar wij wilden iets meer lucht en daarmee gaan voor kwaliteit.”

Na een zorgvuldig voorbereide migratie, ging Bloeij live en koos het team daarbij voor een stapsgewijze aanpak: eerst een stabiele overgang van het oude systeem, en daarna gefaseerd verbeteren en uitbreiden.

“We hebben bewust niet alles tegelijk veranderd. Eerst wennen, dan optimaliseren. Dat werkte perfect.”

Bloeij integreert Xpert Suite zelf met AFAS en andere HR-systemen, en kan zelf naar hartenlust koppelingen maken zonder tussenkomst van Otherside at Work. Dat scheelt enorm veel tijd en kosten.

Dat ‘zelf kunnen doen’ is voor Bloeij een gamechanger:

“Bij ons oude systeem moest je voor elke koppeling aankloppen bij de leverancier - nu bouwen we ze gewoon zelf. Dit zorgt er voor dat we sneller kunnen schakelen wanneer een klant wil koppelen, daarnaast zien we zelf toe op de kwaliteit van de koppeling. Dit zorgt voor meer regelmogelijkheden en flexibiliteit."

Xpert Suite werkt gewoon

Inmiddels werkt het hele team, inclusief de bedrijfsartsen, binnen Xpert Suite.

“De artsen en adviseurs overleggen in hetzelfde dossier en hoeven hiervoor geen documenten te downloaden. Alles zit op één plek - dat is zó efficiënt.”

De gebruikerservaring verbeterde aanzienlijk:

  • Eén centrale werkomgeving voor artsen, adviseurs en klanten
  • Snelle zelf te realiseren koppelingen met klantomgevingen
  • Eenvoudige personalisatie (logo’s, sjablonen, dashboards)

“Onze mensen zijn geen procesmensen, ze willen begeleiden, niet met systemen worstelen. Dankzij Xpert Suite werkt het gewoon. En dat is precies wat je wilt.”

Klaar voor de toekomst

Bloeij blijft continu vernieuwen en gebruikt Otherside’s innovaties als springplank. Ze nemen de module Forms en Campaigns af en denken na over MTO-functionaliteit binnen het platform.

AI is een volgende stap, al gaat dat voorzichtig vanwege de strenge privacy-eisen in de branche: “Onze klanten, vooral in onderwijs, zijn terecht kritisch over dataverwerking. Maar juist daarom is het fijn dat Otherside hier transparant in is en security-bewust ontwikkelt.

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Klantenservice
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Business Development Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!