support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999

Door het proces rondom verzuimbegeleiding te vereenvoudigen en te stroomlijnen, kunnen werkgevers en werknemers zich beter richten op herstel, gezondheid en een succesvolle terugkeer naar de werkvloer. In dit blog lees je 5 tips om verzuimbegeleiding eenvoudiger te maken.

5 tips om verzuimbegeleiding eenvoudiger te maken

#5 Zorg voor duidelijke communicatie

Zorg voor duidelijke communicatie tussen de werkgever, werknemer en de verzuimbegeleider zodat alle betrokken partijen precies weten wat ze wanneer moeten doen. Bij verzuim moet je namelijk voldoen aan verplichtingen in het kader van de Wet verbetering poortwachter. Wanneer je je hier niet aan houdt, kunnen er loonsancties volgen. Het is dus belangrijk dat je het overzicht bewaart.

Je verzuimprotocol implementeer je gemakkelijk in de Xpert Suite. Zo krijgen de juiste personen op het juiste moment een taak toegewezen. Bovendien bespaar je een hoop tijd als je gebruik maakt van de tientallen templates van protocollen die voldoen aan de Wet Verbetering Poortwachter, Ziektewet en WGA.

Meer weten over de Xpert Suite

 

#4 Digitale ondersteuning

Gebruik digitale tools en software om het verzuimproces te vereenvoudigen. Dit kan variëren van digitale verzuimregistratie tot automatische herinneringen voor belangrijke stappen in het proces. Overweeg het gebruik van een verzuim-app voor werknemers. Hiermee kunnen ze gemakkelijk verzuim melden, hun ziekmelding opvolgen en relevante documenten uploaden.

#3 Wijs een centraal aanspreekpunt aan

Wijs een centraal aanspreekpunt aan voor verzuimbegeleiding binnen uw organisatie. Dit kan een HR-medewerker of verzuimcoördinator zijn. Door één contactpersoon centraal te stellen kun je de communicatie stroomlijnen en vragen sneller beantwoorden.

#2 Schakel externe hulp in

Overweeg het inschakelen van externe partijen, zoals arbodiensten of bedrijfsartsen, om te ondersteunen bij de verzuimbegeleiding. Zij hebben de expertise en ervaring om het proces soepeler te laten verlopen.

#1 Plan een periodieke evaluatie

Evalueer regelmatig het verzuimbegeleidingsproces en pas het aan waar nodig. Feedback van zowel werkgevers als werknemers kan waardevolle inzichten bieden.

Verzuimbegeleiding vereenvoudigen met de Xpert Suite

De Xpert Suite is hét softwaresysteem dat verzuimbegeleiding eenvoudiger en efficiënter maakt. De uitgebreide functies in casemanagement, dossierbeheer en documentmanagement helpen jou om de verzuimkosten te verlagen, de productiviteit te verhogen en de werknemerstevredenheid te verbeteren.

Benieuwd hoe jij de Xpert Suite jouw organisatie kan helpen bij de aanpak van verzuim? Vraag vrijblijvend meer informatie aan en krijg advies van een van onze Xperts.

Meer weten over de Xpert Suite

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Sales Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!