support
Servicedesk
073 - 61 59 999
Support
Servicedesk
073 - 61 59 999
nederlands

DEN BOSCH - Softwarebedrijf Empirion heet voortaan Otherside at Work. Een merk dat volgens eigenaren Roel van der Sanden en Diederik Benders gegoten zit als een jas. "Dit merk past écht bij wie wij zijn en wat wij doen."

Waarom is het Otherside at Work geworden?

Van der Sanden: "We hebben met een extern bureau een stevig traject doorlopen. Besproken wie wij zijn, wat wij belangrijk vinden en waar wij voor staan en waarom. Daar kwamen toen de steekwoorden uit: continu op zoek naar verbetering en vernieuwing, geen onnodige dure tarieven, heel ambitieus, open en eerlijk. Het nieuwe merk moest dus écht passen bij wie wij zijn en wat wij doen."

Benders: "We wilden dus ook niet gewoon even een leuke en gave naam met nieuwe kleuren bedenken. Het merk moest passen bij de boodschap die wij eigenlijk al jaren brengen. Die boodschap is: wij streven altijd naar het maximale tegen een eerlijke prijs en willen mensen niet tevreden, maar echt blij maken met onze software en dienstverlening.

Een nieuw merk is wennen. Wordt dan alles anders?

Van der Sanden: "Het is spannend, inderdaad. Maar we blijven eigenlijk vooral doen wat we al jaren doen. Het nieuwe merk geeft er vooral een betere uiting aan.”

Benders: "Die spanning komt ook doordat je na 15 jaar afscheid neemt van een gerespecteerd merk. Dat is wennen. Vooral voor de mensen die er al vele jaren bij betrokken zijn. Partir c'est mourir un peu: afscheid nemen is een beetje sterven. Dat is logisch. Maar wij zijn ervan overtuigd dat al heel snel iedereen gewend zal zijn én ons nieuwe merk zal herkennen als een uiting van onze werkwijze: fair priced technology for happy professionals."

 

Toch kan een nieuw merk soms ook verwachtingen creëren.

Benders: "Dat is ook goed. Een nieuw merk werkt verfrissend en zorgt ervoor dat iedereen net weer dat extra stapje zet. Zo hebben we ook direct onze nieuwe website gelanceerd.

De nieuwe website is veel interactiever en past bij het moderne softwarebedrijf dat we zijn. Klanten kunnen zich bijvoorbeeld via de website inschrijven voor onze events en activiteiten. Ook kunnen we nu makkelijker informatie delen met onze klanten. Op termijn moet de website steeds meer een kennisbank en interactief communicatiemiddel worden. Daarmee willen we de online interactie met onze klanten en relaties vergroten. De website is voor ons meer dan enkel een visitekaartje."

Van der Sanden: "Ook zullen er aan de productkant vernieuwingen komen. Dus wat we gaan doen, en afgelopen jaar al deels hebben gedaan, is zorgen dat je klanten de software helemaal zelf kunnen vormgeven. De software moet helemaal aansluiten bij hun werk. Dat past ook bij onze boodschap: voor Happy Professionals. Daar zal onze portaalfunctionaliteit een belangrijke rol in spelen."

 

Wat voor een soort verbeteringen zijn dat?

Van der Sanden: "Wij willen ervoor zorgen dat alle betrokkenen op het gebied van bedrijfsgezondheid en sociale zekerheid geen andere oplossingen meer nodig hebben. Je kunt dan op de werkplek inloggen en direct zien wat je moet doen. Hiermee zorgen wij ervoor dat de juiste informatie meteen beschikbaar is. Het moet alle functies bieden die nodig zijn: onder meer via het systeem makkelijk communiceren met anderen, anderen kunnen inschakelen en herinneringen aanmaken. Geen gedoe meer met lijstjes maken of post-its op je computer plakken of separate ‘dossiers’ in de mailbox of op de lokale schijf. Eén centrale plek waarin alles zit wat je nodig hebt.

Het biedt daarbij ook stuurmogelijkheden. Via het systeem kunnen managers grip krijgen op wat er gebeurt. Worden alle afspraken nagekomen, reageert men snel genoeg, is de kwaliteit goed? Wij zeggen: geef software waarmee het werk makkelijker wordt, dan krijg je beter inzicht en kun je echt bijsturen op het resultaat."

 

Heeft de co creatie met klanten gezorgd voor doorontwikkeling?

Van der Sanden: "Zeker! In het begin was het systeem – plat gezegd - een oplossing voor herinneringen van de Wet Verbetering Poortwachter en de mogelijkheden om centrale documenten opslaan. Dat kunnen inmiddels veel meer systemen. Alleen wij gaan dus veel verder. Het is écht een ondersteuning voor de samenwerking tussen mensen, het bewaken van je protocollen en 'het intelligent maken' van het protocol."

 

Dat is dus iets waarin jullie je onderscheiden. Waarin zijn jullie nog meer onderscheidend?

Benders: "Dat zit in drie dingen. Als eerste onze dienstverlening. Wij zijn altijd open en eerlijk en durven ons kwetsbaar op te stellen. Als iets tegen valt of moeilijker is dan gedacht, zijn wij daar eerlijk over en houden wij het nooit verborgen voor de klant. Vervolgens doen wij er alles aan om het resultaat zo goed en ‘fair’ mogelijk te realiseren.

Dat maakt dat klanten ons vaak anders zien dan veel andere bedrijven. Juist in de kwetsbaarheid en openheid schuilt het échte partnership. Bij ons weet je dat we er vol voor gaan en geen spelletjes spelen. Wij zouden niet eens weten hoe we anders moeten werken.

Het tweede is ons product. Wij zijn het meest integrale systeem voor bedrijfsgezondheid en sociale zekerheid. Wij hebben een heel volledige en rijke functionaliteit; die werkgevers én dienstverleners heel goed ondersteund. Maar ook volmachten en verzekeraars kunnen goed uit de voeten met onze software. Alles zit erin: verzuim, Ziektewet, WGA, maar ook interventies zoals vaccinaties en keuringen. In het geval dat er sprake is van een verzekering kan de volledige polis met alle dekkingen en regelingen worden ondersteund. Er zijn weinig systemen die dat zo volledig kunnen. Daar hebben we de afgelopen jaren hard aan gewerkt en dat blijven we de komende jaren ook doen. We hebben heel veel geïnvesteerd in het product development team. In de afgelopen drie jaar is dat team drie keer zo groot geworden en in de komende drie jaar zal het nog eens minimaal de helft zo groot worden. Dat betekent dus dat we ook veel blijven investeren in productvernieuwing.

En als laatste: de privacy en security. Dat speelt voor iedereen, dus zal je zeggen dat je daar niet per se uniek in bent. Maar wij zijn écht op zoek gegaan naar hoe we privacy en security nu op een eenvoudige manier voor gebruikers beschikbaar kunnen maken. Dat mensen makkelijk hun werk kunnen blijven doen, maar toch compliant zijn. Dat is ontzettend lastig, want traditioneel zie je dat bij privacy- en securitymaatregelen vooral veel maatregelen worden getroffen die het moeilijker maken voor de gebruiker. Soms kun je daar niet omheen, maar als je creatief en ambitieus bent, kun je vaak toch heel ver komen om het tóch heel eenvoudig te houden. En dat is belangrijk, want hierdoor gaan mensen ook echt veiliger werken in plaats van ‘workarounds’ bedenken die juist onveilig zijn."

Van der Sanden: "Het proberen gemakkelijk te maken is inderdaad erg belangrijk. Je kunt ook zeggen: 'Dit is nu eenmaal de wet- en regelgeving en dus dan pas je je maar aan'. Maar dat past niet bij onze kernvisie. De software moét de gebruiker ondersteunen én hij moet er echt happy van worden! En die professional wil natuurlijk op een zo efficiënt mogelijke manier werken.  Dus aan ons de taak om daar met onze software voor te zorgen. Dat is ons bijvoorbeeld met de Datakluis gelukt en dat soort dingen maakt écht het verschil."

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Utopialaan 36, gebouw C
5232 CE 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073-6159950
Fax: 073-6159960
Servicedesk
Tel: 073-6159999
Download onze brochure
Manager Sales & Marketing
Robert van Gils +31 (0)6 46 11 99 28
Maak nu een afspraak!