support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Ken jij deze 3 handige tools al om je verzuimproces te boosten?

Het managen van verzuim is van cruciaal belang voor het behoud van een gezonde werkomgeving, maar het heeft ook aanzienlijke financiële implicaties voor een bedrijf. Verzuim kan leiden tot verlies van productiviteit, toename van werkdruk op andere medewerkers en zelfs hogere kosten door verzuim gerelateerde uitbetalingen, inzet van de bedrijfsarts of andere interventionisten en eventuele vervangingskosten. 

Je hebt dan ook een verzuimsysteem om jouw verzuimcasussen effectief te beheren voor een soepel en productief bedrijfsproces. Maar hoe haal je het maximale uit jouw verzuimsysteem? Binnen een verzuimsysteem zijn er vaak verschillende tools om je verzuimproces te optimaliseren. Denk maar eens aan tools om taken te stroomlijnen, communicatie te verbeteren of processen te versnellen. Zo kan het verzuimproces optimaal worden uitgevoerd!

3x tijdwinst met deze tools!

1. Slimme Agenda
Met een uitgebreide agenda-functionaliteit kun je afspraken plannen die rekening houden met (vooraf vastgelegde) beschikbaarheden van professionals, locaties, reistijd en middelen. Zo kan een bedrijfsarts eenvoudig zijn spreekuren plannen, maar kan ook vanuit een centraal planbureau grote hoeveelheden aanvragen worden afgehandeld. In Xpert Suite krijgt de medewerker dan een uitnodiging via e-mail of brief. En je kunt daarnaast instellen dat een medeweker een sms-reminder ontvangt voor de afspraak, wat een enorme positieve invloed heeft op het no show percentage! Ook kun je in Xpert Suite vanuit de agenda veilig en gemakkelijk beeldbellen met medewerkers waarbij een fysiek gesprek niet mogelijk is. 

Meer weten over de slimme agenda in Xpert Suite? >>>

2.Meldingen bij het UWV
Doe jij regelmatig verzuim gerelateerde meldingen bij het UWV? Bijvoorbeeld het melden van ziekte, herstel, het aanvragen van een vangnetregeling of het aanvragen van WAZO? Door een koppeling met het UWV te leggen kun jij formulieren direct naar het UWV versturen vanuit jouw verzuimsysteem. In Xpert Suite zijn deze formulieren automatisch ingevuld, waardoor je als gebruiker het formulier alleen nog maar hoeft te controleren en op de knop 'verzenden' te drukken. In het dossier volg je dan de status van jouw aanvraag en word je proactief gesignaleerd op bijzonderheden. 

Meer weten over meldingen bij het UWV in Xpert Suite? >>>

3.Documenten ontvangen vanuit UWV
Met deze tool hoef je niet langer handmatig in te loggen op het UWV werkgeversportaal om UWV documenten te kunnen inzien en downloaden, maar krijg je ze volledig geautomatiseerd binnen. Als eerste softwareplatform in Nederland bieden wij dit aan in Xpert Suite. Waarbij het document ook direct aan het juiste werkgever- of werknemersdossier wordt toegevoegd! Wat een administratief werk dat scheelt!

Meer weten over documenten ontvangen vanuit UWV in Xpert Suite? >>>

Met deze tools kun je dus écht tijd winnen!

En zo kunnen jouw professionals zich richten op andere werkzaamheden zoals het goede gesprek met de medewerker. Want daar draait het natuurlijk om! Nieuwsgierig hoe jouw verzuimsysteem jou kan ondersteunen in het goede gesprek? Lees dan hier verder>>  

Benieuwd naar Xpert Suite? 

Onlangs gaven we een webinar Grip op verzuim voor Werkgevers over de mogelijkheden van Xpert Suite. In 45 minuten leiden we je rond. Kijk het webinar hier terug>>>
 

Wil je eens met iemand verder praten over de mogelijkheden van Xpert Suite of over de kracht van vragenlijsten. Wij vertellen je er graag meer over. Laat je gegevens achter via onderstaande knop en we nemen contact met je op!

Contact 

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Sales Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!