support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999

Een verzuimregistratiesysteem alleen is niet genoeg. Je hebt een oplossing nodig die perfect aansluit op de behoeften en verwachtingen van jouw doelgroep. Maar, hoe kun je voldoen aan de diverse protocollen van je klanten en tegelijkertijd een schaalbare en compliant organisatie opbouwen? Het sleutelwoord is: maatwerk. In dit artikel lees je wat het belang is van vlotte integratie van een verzuimregistratiesysteem met andere bedrijfssystemen.

Het belang van de ideale samenwerking tussen systemen 

Ken je die frustrerende momenten waarop systemen niet met elkaar kunnen samenwerken? Je bent genoodzaakt om creatieve workarounds te bedenken, waarbij je kostbare tijd en energie verspilt. 

En het kan zelfs nog erger. Stel je voor dat je moet wachten tot een koppeling van de backlog wordt opgeleverd. Dit kan weken, maanden of zelfs langer duren, waardoor je vastzit in een situatie waarin je niet kan voldoen aan de behoeften van je klanten. En dat is nog niet alles. Het gebrek aan goede integratiemogelijkheden kan ook de relatie met je klant onder druk zetten. Ze verwachten dat je aan bepaalde wensen of technische eisen kan voldoen, maar telkens moet je ze teleurstellen, omdat je systeem niet kan samenwerken met andere belangrijke systemen in hun workflow.

Deze beperkingen kunnen leiden tot vertragingen, inefficiëntie en een negatieve impact op je bedrijfsresultaten. Het is daarom van groot belang om vanaf het begin te investeren in een verzuimregistratiesysteem dat moeiteloos integreert met andere systemen . Een systeem dat de kracht van samenwerking en gegevensuitwisseling begrijpt en omarmt. Door te kiezen voor een arbosoftwarepakket met geïntegreerde koppelingen leg je een solide basis voor succes en groei.

Koppelingen en integraties voor bedrijfsgroei 

Naarmate je arbodienst groeit, zul je merken dat koppelingen en integraties steeds belangrijker worden. Grotere klanten stellen hogere eisen en werken vaak met meerdere systemen die met elkaar moeten communiceren om een soepele workflow te waarborgen. De ervaring die ze hebben met jouw arbodienst hangt sterk samen met de integratiemogelijkheden die je biedt én in welke mate je bij hun processen kan aansluiten.

Efficiëntie staat centraal in dit verband. Door integraties en koppelingen met HR-systemen, salarisadministratiesystemen en andere relevante bedrijfssystemen, worden gegevens eenmalig ingevoerd en automatisch gesynchroniseerd tussen verschillende platforms. Dit vermindert niet alleen de kans op fouten, maar bespaart ook kostbare tijd en middelen. Full focus op de kerntaken van je arbodienst dus!

Gegevensuitwisseling met een verzuimregistratiesysteem 

Een goede verzuimapplicatie faciliteert integraties en koppelingen die gegevens uitwisselen met belanghebbenden buiten de organisatie. Denk hierbij aan verzekeraars en overheidsinstanties. Door een nauwkeurige gegevensuitwisseling met externe partijen mogelijk te maken, verwerk je claims sneller, maak je het verzuimopvolgingsproces efficiënter en lever je nauwkeurige rapportages aan relevante instanties. Dit versterkt niet alleen je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als arbodienst, maar zorgt er ook voor dat je voldoet aan de regelgeving en vereisten van externe stakeholders. 

Kortom: je dossiers zijn compliant. En dat is van cruciaal belang als je wilt blijven groeien met behoud van het leveren van maatwerk en persoonlijke aandacht voor je klanten.

Naar nieuwe hoogten met integraal verzuimsoftware 

Integraties en koppelingen met een verzuimregistratiesysteem zijn van onschatbare waarde voor arbodiensten. Dat geldt vooral als je streeft naar groei en gebruiksgemak. Het vermogen om gegevens vlot te synchroniseren tussen verschillende systemen en externe partijen maakt een aanzienlijk verschil in de dagelijkse werkprocessen. We hebben alvast een lijst met de functies waar een goede verzuimapplicatie  aan moet voldoen. Met een goed verzuimsysteem ben je niet langer afhankelijk van developers of lange backlogs, maar heb je zelf de integraties in hand. Zonder een bak aan technische kennis te bezitten. Dit betekent dat je nooit meer hoeft te wachten of ‘nee’ hoeft te verkopen aan je klanten. 

Xpert Suite: zelf integraties maken, geen wachttijden 

Een verzuimapplicatie dat hier een goed voorbeel van is, is Xpert Suite. Met de gebruiksvriendelijke instructies van Xpert Suite breng je probleemloos integraties tot stand tussen je verzuimregistratiesysteem en andere bedrijfssystemen. Met Xpert Suite heb je de vrijheid om zelf gegevens te synchroniseren met een HR-systeem, salarisadministratiegegevens te koppelen of informatie te delen met externe partijen. Dit systeem biedt de flexibiliteit en mogelijkheid om alles naar wens in te richten.

Daarnaast waarborgt Xpert Suite gestroomlijnde processen en efficiënte communicatie en gegevensuitwisseling. Dat maakt dat je verzuimsysteem schaalbaar groeit , maatwerk levert en je klant de volle aandacht geeft. Immers: IT wordt administratief ontlast, je hebt altijd inzicht in deadlines en financiën en je dossiers zijn gegarandeerd compliant. Hierdoor verhoog je de productiviteit, minimaliseer je fouten en verbeter je de algehele klantervaring. Je kunt je focussen op wat echt belangrijk is: het leveren van diensten van absolute topkwaliteit aan je klanten en het bevorderen van een gezonde en veilige werkomgeving. En, last but not least, je bedrijf onbezorgd laten groeien!

Neem de controle over je integraties en ervaar de voordelen van gestroomlijnde processen, efficiënte communicatie en veilige gegevensuitwisseling
 

Streef naar nieuwe hoogten! Leer hoe het implementeren van integraties en koppelingen met een verzuimregistratiesysteem jouw bedrijf een ongekende boost kan geven. Ontdek meer en bereik je doelen.

                 Download kennisdocument 


 

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Business Development Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!