support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Zo mis je nooit meer een taak

We vergeten allemaal weleens iets. Of het nu een taak op het werk is of een afspraak buiten kantoor. Maar er is een oplossing als het gaat om jouw verzuimproces! Een verzuimsysteem zorgt er namelijk voor dat geen enkele taak meer aan je aandacht ontsnapt. Lees verder om erachter te komen hoe deze tools je kunnen helpen.

Voorkom administratieve loonsancties

Een langdurig verzuimende medewerker is voor een leidinggevende (gelukkig) geen dagelijkse kost. De leidinggevende is vaak pima in staat om regelmatig contact te onderhouden met een verzuimende medewerker, maar wat komt er allemaal kijken bij de verplichte Poortwachter taken? Niet geheel onbegrijpelijk dat een plan van aanpak een keer te laat wordt aangeleverd of ontbreekt. Hier heeft de afdeling HR verzuim natuurlijk een belangrijke rol. Maar wist je dat je verzuimsoftware in dit proces ook kan helpen? Door geautomatiseerde meldingen in te stellen bijvoorbeeld. Met deze ‘slimme taken’ stel je in dat het systeem je herinneringen stuurt voor verschillende taken. Als iets niet gebeurt of als iets juist wel gebeurt, wil je daar proactief van op de hoogte worden gesteld. Of het nu gaat om het indienen van een ziekmelding of het controleren van de voortgang van een re-integratietraject. Zo laat je met slimme taken het systeem voor jou werken en voorkom je administratieve loonsancties.

Haal het maximale uit vangnetgelden

Door het instellen van deze slimme taken kun je ook het maximale uit vangnetgelden zoals de WAZO halen. In ons verzuimsysteem Xpert Suite ontvang je bijvoorbeeld tijdig een taak om een aanvraag voor vangnetgelden te doen. 

Een andere handige functie die sommige verzuimsystemen bieden, is een geautomatiseerde no-risk uitvraag. Zo gek nog niet, als je weet dat slecht 10% van de no-risk statussen bij medewerkers geregistreerd staat. In de praktijk gaat het hier jaarlijks om miljoenen aan misgelopen gelden! De no-risk status uitvragen bij medewerkers is alleen een enorm arbeidsintensief proces. Daarbij moet goed opgelet worden wat wel en niet gevraagd mag worden. De werkgever mag het uitvragen, maar de medewerker is vrij om er wel of niet aan mee te werken. Dit maakt de juridisch context vaak complex. Het herinneren van de medewerker om te reageren is dus behoorlijk intensief. Daarnaast is er dus een groot risico dat vragen gesteld worden, die niet in lijn zijn met de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens. 

In Xpert Suite kun je een geautomatiseerde no-risk uitvraag doen om gebruik te maken van een vangnetuitkering. De geautomatiseerde no-risk uitvraag in de Xpert Suite wordt via een speciaal ontwikkelde AVG-proof vragenlijst uitgevraagd bij een indiensttreding en een nieuwe ziekmelding. Bovendien wordt de status direct automatisch vastgelegd op medewerker niveau en zorgen slimme protocollen voor toekenning van afwijkende taken die voortkomen uit de vastgelegde status. Zo word je compleet ontzorgd. 

Meer weten over de No Risk In Xpert Suite? Lees dan hier verder>>>

Wil je geen taak (en vangnetgelden) missen?

Dan kan het hebben van een No Risk uitvraag en geautomatiseerde meldingen een waardevolle aanvulling zijn in jouw verzuimsysteem. Meer tips over hoe je het maximale uit jouw verzuimsysteem haalt? Lees dan de blog Boost je verzuimproces met deze handige tools! 

Benieuwd naar Xpert Suite? 

Onlangs gaven we een webinar Grip op verzuim voor Werkgevers over de mogelijkheden van Xpert Suite. In 45 minuten leiden we je rond. Kijk het webinar hier terug>>>


Wil je eens met iemand verder praten over de mogelijkheden van Xpert Suite of over de inzet van slimme taken. Wij vertellen je er graag meer over. Laat je gegevens achter via onderstaande knop en we nemen contact met je op!

Contact 

 

 

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Business Development Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!