support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999

XS Forms in de vernieuwde vragenlijstmodule binnen Xpert Suite. Deze intelligente tool geeft je enorme vrijheid in welke informatie je op welk moment op wilt vragen van je werknemers en betrokkenen. Met deze module heb je de vragenlijstfunctionaliteit volledig zelf in beheer, zodat je volledig naar eigen inzicht vragenlijsten kunt inrichten en inzetten binnen de bedrijfsgezondheidsprocessen en -dienstverlening.

Invullen is laagdrempelig doordat de betrokkene de vragenlijst direct invult via een e-mail of sms zonder in te hoeven loggen in Xpert Suite. Daarnaast zorgen slimme functies ervoor dat je op basis van specifieke antwoorden, specifieke acties (zoals specifieke verzuimbegeleiding) kunt toepassen. 

Zo verhoog je met XS Forms de participatie van je werknemers en betrokkenen en ben je - zowel als werkgever en als arbodienst - veel beter in staat om je werknemers de aandacht en zorg te geven die ze nodig hebben.

Volledige vrijheid in het verzamelen van informatie

Doordat je met XS Forms de vragenlijstfunctionaliteit volledig zelf in beheer hebt, kun je in principe alle informatie verzamelen die je wilt. Dit kun je vervolgens op zowel individueel als populatieniveau gebruiken om je beleid en begeleiding beter op af te stemmen. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer een werknemer verzuimend is en je zo snel mogelijk wilt weten wat er speelt (triage, zie voor standaard triage-vragenlijsten XS Triage). Maar ook wanneer je proactief aan de slag wilt met je werknemer door bijvoorbeeld een preventief medisch (PMO) of een bevlogenheidsonderzoek af te nemen.

Hieronder zie je een aantal voorbeelden van mogelijk toepassingen van XS Forms.
 

 

 

Benieuwd hoe je XS Forms concreet toepast op belangrijke momenten? We hebben een aantal voorbeelden uitgewerkt in het artikel Slim gebruik-maken van vragenlijsten: 6 mogelijke toepassingen

 

Creëer taken en meldingen op basis van specifieke antwoorden

Met XS Forms kun je je vragenlijsten koppelen aan vervolgacties. Wanneer een werknemer bij een triage-vragenlijst bijvoorbeeld invult dat hij verwacht langdurig afwezig te zijn, dan wil je zo snel mogelijk een begeleidingstraject starten. Met Forms kun je instellen dat er in zo'n geval direct een taak of melding naar de leidinggevende of casemanager gaat. Zo kun je adequaat anticiperen op de antwoorden van je werknemer zonder eerst elke ingevulde vragenlijst handmatig door te moeten nemen. 

De kracht van XS Forms

Kennis is macht. Hoe meer je weet van je werknemer/collega, hoe beter je weet hoe je hiermee omgaat. Op de werkvloer is het echter niet vanzelfsprekend dat mensen elkaar (goed) kennen. Je komt hier om te werken, niet direct om anderen te leren kennen. Toch kun je hier als werkgever veel baat bij hebben. Want je wilt dat iemand het naar zijn zin heeft bij je, zodat iemand langer bij je blijft en het maximale uit zichzelf haalt. 

Want het kost niet alleen geld om nieuwe mensen te vinden, het kan met de huidige krapte op de arbeidsmarkt ook nog eens erg lastig zijn. Daarom wordt het steeds waardevoller om als werkgever dichterbij je werknemer te gaan staan. Dat je laat zien dat je om 'm geeft en dat je z'n talenten zo goed mogelijk wil benutten. Dit komt niet alleen de motivatie van je werknemer ten goede waardoor hij meer waarde krijgt, het zorgt er ook voor dat je werknemer langer bij je blijft. 

Dit is natuurlijk niet nieuw voor de gemiddelde HR-manager of arbodienst. Die weten vaak wel dat het enorm kan helpen om proactief met werknemers om te gaan. Maar hoe ga je te werk? Want zie als grote werkgever maar eens de juiste aandacht te geven aan al je honderden of duizenden werknemers. Hier kunnen (digitale) vragenlijsten een belangrijke rol spelen. Deze kunnen je helpen om snel en laagdrempelig informatie te verkrijgen van je werknemer. Bijvoorbeeld wanneer hij (langdurig) verzuimend is en je iemand zo goed mogelijk terug op de werkvloer wilt krijgen, maar ook wanneer je wilt voorkomen dat iemand uit gaat vallen, door bijvoorbeeld psychische klachten of ontevredenheid vroegtijdig te tackelen. 

Hoe helpt dit mij als werkgever?

Als werkgever zijn je werknemers vaak veruit je belangrijkste middel voor je bedrijfsvoering. Daarom wil je een goede werkgever zijn voor je mensen zijn, zodat ze zo lang en goed mogelijk inzetbaar zijn. XS Forms geeft je de volledige vrijheid om proactief met de werknemer aan de slag te gaan met dingen die de inzetbaarheid positief kunnen beïnvloeden, zoals het bevorderen van gezondheid en welzijn (amplitie), het voorkomen van verzuim of vertrek (preventie) of het herstellen van klachten (curatie). 

Webinar De kracht van betrokkenheid: Ga voor welzijn en werkgeluk
en verlaag verzuim en verloop

In dit webinar richtten we ons op grote werkgevers en spraken we met inzetbaarheidsexpert Paul ter Wal over de kracht van betrokkenheid en hoe dit een enorm effect heeft op welzijn & werkgeluk. Ook gingen we in op hoe je betrokken blijft, zelfs als je honderden of duizenden werknemers hebt. 

Hoe helpt dit mij als arbodienst?

Voor arbodiensten is verzuim en re-integratie vaak core business. Zij hebben een groot belang bij het verzamelen van informatie rondom een werknemer. Vragenlijsten kunnen hier worden ingezet voor bijvoorbeeld triage, het evalueren van een spreekuur of het voorbereiden van een eerstejaarsevaluatie. 

Webinar XS Forms: Sleutel tot innovatieve arbodienstverlening
De vrijheid in het verzamelen van data en informatie geeft arbodiensten veel kansen om hun dienstverlening uit te breiden of te innoveren. Anders dan het wat meer tijd-gedreven begeleidingsproces dat de Wet Verbetering Poortwachter voorschrijft, kun je met XS Forms veel makkelijker naar een begeleidingsproces dat volledig wordt aangedreven door dingen die er spelen bij je werknemer. 

Benieuwd waarom XS Forms zo'n verschil kan maken? We nodigden bedrijfsarts Mark Droogers uit voor ons webinar om te praten over het belang van een gerichte aanpak en hoe deze module je daarbij helpt.

Van het uitsturen van een vragenlijst naar bruikbare informatie

Je kunt op meerdere manieren informatie vergaren uit ingevulde vragenlijsten.

Direct inzien in dossier werknemer
De link naar de vragenlijst die een werknemer ontvangt via e-mail of sms is gepersonaliseerd. Hierdoor landt de ingevulde vragenlijst direct in het juiste dossier. Zo kun je op individueel niveau direct de antwoorden zien. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld een vragenlijst stuurt ter voorbereiding op een spreekuur.

Daarnaast zorgt dit ervoor dat alle informatie rondom de werknemer netjes gebundeld blijft in zijn of haar dossier.

Beschikbaar voor gebruik in documenten en overzichtskaarten
Ingevulde vragenlijsten komen standaard als document beschikbaar in het dossier. Deze kun je dan ook direct gebruiken voor vervolgacties, bijvoorbeeld aan het delen van documenten met betrokkenen. 

Exporteren via XS Datastreams
XS Forms is zo gebouwd dat elke vraag kan worden gekoppeld aan een datapunt. Met name bij generieke vragenlijsten die worden verspreid onder een groot aantal mensen, heb je dus gelijk een gelijk een gestructureerde dataset voor die hele groep. 

Deze verzamelde data kun je gestructureerd uit Xpert Suite halen via XS Datastreams om vervolgens te gebruiken in analysetools of BI-software. 
 

 

Ben je beheerder en wil je weten hoe je XS Forms inricht in Xpert Suite? Check dan ons artikel op het XSC

 

Beveiligen van medische informatie

Om ervoor te zorgen dat medische informatie altijd veilig is, is XS Forms zo in te richten dat medische informatie altijd alleen maar terecht kan komen bij medisch bevoegde personen. Tijdens het inrichten van een vragenlijst zijn er een aantal opties om medische vragen (per categorie) te versleutelen.

Productkenmerken:
  • Dynamische vragenlijsten, eenvoudig configureerbaar
  • Vragenlijstfunctionaliteit volledig zelf in beheer
  • Slimme opties om medische vragen (per categorie) te versleutelen
  • Per e-mail of SMS aanbieden aan medewerker, leidinggevende en andere betrokkenen
  • Invulbaar vanuit de e-mail of SMS zonder de noodzaak om in te loggen
  • Vragenlijstresultaten direct beschikbaar binnen het juiste dossier
  • Automatisch vervolgacties triggeren op basis van gegeven antwoorden
  • Antwoorden beschikbaar voor gebruik in documenten en overzichtskaarten
  • Antwoorden beschikbaar voor export via XS Datastreams
  • Standaard vragenlijsten beschikbaar, zoals de SCL90, RAND36 en 4DKL
Meer weten?

Wil je meer weten over XS Forms? Neem dan contact met ons op!

Contact 

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Business Development Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!